Brak kategorii

Zegarek do pracy – jak wybrać najlepszy?

Zegarek do pracy – jak wybrać najlepszy?

Przed rozpoczęciem wykonywania pracy należy się odpowiednio przygotować. Ważnym elementem tego procesu jest ubranie dedykowanej danemu stanowisku odzieży roboczej. Duże znaczenie ma także obuwie, które umożliwiającego nie tylko komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne wykonywanie swoich obowiązków. Wiele osób uzupełnia swój strój także o czasomierz. Pozostaje jednak kwestia tego, jak wybrać zegarek do pracy, gdyż dopasowanie tego dodatku zazwyczaj leży po stronie pracownika. Sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę, aby znaleźć najlepszy model dla siebie!

Zegarek do pracy o podwyższonej wytrzymałości czy klasyczny model?

To, na jaki zegarek do pracy się zdecydujesz, będzie zależeć przede wszystkim od charakteru powierzonych Ci obowiązków. Pracownik biurowy oraz fizyczny będą mieć zupełnie inne wymagania odnośnie do tego funkcjonalnego dodatku. Ważną kwestią jest wytrzymałość czasomierza, szczególnie ważna dla osób pracujących w bardziej wymagających warunkach, czyli przede wszystkim pracowników fizycznych, np. na budowach, w fabrykach czy w terenie. Modele dla wymagających znajdziesz w sklepie https://happytime.com.pl/zegarki_meskie.

Zegarek do pracy fizycznej powinien posiadać podwyższoną wytrzymałość. W tej roli doskonale sprawdzą się modele wykonane z trwałych materiałów wysokiej jakości. Najlepiej, aby były wyposażone w odporne na uszkodzenia szkiełko szafirowe, które doskonale chroni cyferblat. Duże znaczenie ma także wodoszczelność, dzięki czemu nie trzeba obawiać się o bezpieczeństwo zegarka podczas pracy w kontakcie z wodą.

Doskonałym wyborem dla osób, którym zależy na wspomnianej wyżej podwyższonej wytrzymałości, są zegarki z serii G-Shock, stworzone przez japońskiego giganta Casio. To jedne z najbardziej wytrzymałych czasomierzy na świecie, więc zdecydowanie warto przyjrzeć się im bliżej? Co czyni z nich tak odporne modele? Przede wszystkim autorski system antywstrząsowy, który sprawia, że czasomierze G-Shock modele wręcz niezniszczalne (takie było zresztą założenie podczas ich tworzenia). Nie grożą im pyły, wibracje, upadki, wstrząsy, a do tego wyróżniają się wysokim poziomem wodoszczelności!

zegarek do pracy biurowej
Jako zegarek do pracy biurowej często sprawdza się model noszony na co dzień, jednak trzeba sprawdzić, czy pasuje on do zasad dotyczących ubioru obowiązujących w firmie.

W przypadku pracowników biurowych ryzyko uszkodzenia zegarka jest naprawdę niewielkie, dlatego czasomierz dla osoby wykonującej pracę siedzącą nie musi spełniać wyjątkowych wymagań, a jego funkcje i wygląd należy dopasować do indywidualnych preferencji. Wiele eleganckich modeli znajdziesz m.in. w katalogu marki Lorus na https://happytime.com.pl/zegarki_meskie/lorus. Do biura często zakładane są zegarki noszone także na co dzień, natomiast praca fizyczna niekiedy wymaga zaopatrzenia się w dedykowany tej funkcji czasomierz.

Jakie funkcje powinien posiadać zegarek do pracy?

Zegarek do pracy, który pasowałby wszystkim, nie istnieje. Każdy z nas ma inny potrzeby i oczekuje od tego dodatku czegoś innego. Każdy z nas rozumie funkcjonalność inaczej, ale właśnie zastanowienie się nad tym pojęciem może być dobrym pierwszym krokiem w kierunku znalezienia odpowiedniego modelu dla siebie.

Warto przemyśleć przede wszystkim, czy zegarek ma w jakiś sposób wspomagać Cię w trakcie pracy, czy jego głównym zadaniem ma być po prostu wskazywanie godziny lub uzupełnianie Twojego stroju. Jeśli wybierasz drugą opcję, wybór będzie dużo prostszy i musisz wziąć pod uwagę jeszcze tylko poniższe wskazówki dotyczące zasad obowiązujących w firmie. W sytuacji gdy jednak zależy Ci na tym, aby zegarek do pracy wspomagał Cię podczas wykonywania obowiązków, dobrą metodą może okazać się spisanie funkcji, które są Ci niezbędne.

Zegarek do pracy może posiadać m.in. datownik, stoper oraz alarm. Często przydatna okazuje się także możliwość sprawdzania godziny w kilku strefach czasowych jednocześnie. Coraz bardziej popularnym wyborem są smartwatche, które pozwalają także zadbać o kontrolowanie swojej aktywności i samopoczucia, a także umożliwiają nieustanną łączność ze światem.

Jaki zegarek do pracy wybrać? Weź pod uwagę zasady obowiązujące w firmie

Zegarek do pracy musi wpisywać się w zasady obowiązujące w firmie. Oznacza to, że nie zawsze czasomierz w sportowym stylu będzie dobrym wyborem, gdyż najczęściej dotyczą one pracowników biurowych, którzy są jednocześnie przedstawicielami firmy. To właśnie oni mają kontakt z klientami i stają się wizytówką biznesu, dlatego tak ważne jest, aby doskonale się prezentowali. Zawsze upewnij się więc, czy Twój pracodawca określił obowiązujący kodeks ubioru i stosuj się do wskazanych zasad.

Publikacja Redakcja BHP Żak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *